ѕоради автолюбител¤м
 орисн≥ поради автолюбител¤м

„и треба промивати двигун при зам≥н≥ мотороњ оливи?
як в≥домо, Ї спец≥альна олива дл¤ промиванн¤ двигуна. «ливаЇтьс¤ стара, в≥дпрацьована олива, заливаЇтьс¤ ц¤, дл¤ промиванн¤ ≥ заводитьс¤ двигун на визначений час. ѕот≥м промивка зливаЇтьс¤ ≥ заливаЇтьс¤ уже нова олива. ™ ≥нший вар≥ант промиванн¤ - перед зам≥ною в двигун, до староњ оливи добавл¤ють спец≥альну присадку ≥ дають двигуну попрацювати хвилин 10, п≥сл¤ чтого зливають стару ≥ заливають нову оливу. јле! ÷¤ процедура виконуЇтьс¤ т≥льки один раз - п≥д час обкатки нового двигуна (чи п≥сл¤ кап≥тального ремонту). ѕ≥д час ус≥х ≥нших зам≥н оливи двигун промивати не потр≥бно. Ќе потр≥бно тому, що сучасн≥ оливи м≥ст¤ть у своЇму склад≥ уже достатню к≥льк≥сть миючих присадок. ј в де¤ких випадках промиванн¤ двигуна може бути шк≥дливим ≥ привести до передчасного ремонту. якщо на внутр≥шн≥х ст≥нках двигуна Ї р≥зн≥ в≥дкладенн¤ (процеси в двигун≥ з оливою в≥дбуваютьс¤ х≥м≥чн≥ та терм≥чн≥, зв≥дки й в≥дкланенн¤), то промивка може це все в≥дмити ≥ понести у вузьк≥ масл¤н≥ канали, забити њх - а п≥сл¤ цього недалеко ≥ до "клину". ќсобливо, ¤кщо олива в двигун≥ використовуЇтьс¤ м≥неральна. “ому раджу прийн¤ти до уваги пораду: двигун при зам≥н≥ оливи промивати не потр≥бно.?
ўо заливати в систему охолодженн¤ двигуна?
≤ чи можна використовувати вл≥тку звичайну дистильовану воду?
ќтже, ¤ би рекомендував антифриз використовувати хороший, ≥мпортного, брендового виробництва. ’оч ≥ не патр≥отично, зате двигун довше проживе. ћожна купувати концентрат, а пот≥м самотужки розбавл¤ти його дистильованою водою у в≥дпов≥дн≥й пропорц≥њ, а можна купувати уже готовий до вжитку. ƒл¤ одн≥Їњ заправки потр≥бно в малол≥тражц≥, ¤к правило, л≥тр≥в 8. ¬арт≥сть хорошого антифризу буде гривень 60...100 за 10-л≥трову кан≥стру, але воно того варте. ƒешевий антифриз ¤к правило не¤к≥сний. ѕри його використанн≥ утворюЇтьс¤ осад, ¤кий забиваЇ канали охолодженн¤ та термостат, що може привести до перегр≥ванн¤ двигуна ≥ виходу з ладу рухомих частин термостата (заклинюванн¤ його на "велике", чи, що г≥рше, на "мале" коло). ¬икористовувати ж дистильовану воду в ¤кост≥ охолоджуючоњ р≥дини не радив би, бо на њњ шл¤ху Ї не т≥льки чавунний двигун, але ≥ стальн≥ патрубки, ¤к≥ будуть ≥ржав≥ти. јнтифриз же м≥стить спец≥альн≥ присадки, ¤к≥ запоб≥гають ≥ржав≥нню елемент≥в двигуна, ≥ ще де¤к≥ ≥нш≥. “акож, ¤кщо ви розбавите антифриз дистильованою водою, н≥чого крим≥нального з ним на станетьс¤, але температура замерзанн¤ п≥двищитьс¤.
„и потр≥бно промивати коробку переключанн¤ передач ( ѕѕ)
Ќ≥,  ѕѕ промивати при зам≥н≥ оливи не потр≥бно. Ѕ≥льше того, в багатьох автомоб≥л¤х при використанн≥ хорошоњ, ¤к≥сноњ трансм≥с≥йноњ оливи њњ можна заливати один раз ≥ на все житт¤ коробки. я не говорю про автоматичн≥ коробки (ј  ѕ), чи про коробки, в ¤ких Ї диференц≥ал п≥двищеного терт¤, чи, ¤к њх називають, блокуванн¤ диференц≥ала, а про звичайн≥, ¤к≥ сто¤ть на багатьох сер≥йних автомоб≥л¤х початкового та середнього клас≥в.
„и можна "давати прикурити"?
я би сказав, що не можна, а треба - допомогти в б≥д≥ св¤те д≥ло. јле... “ак от, Ї дек≥лька але. јле спершу, дл¤ тих, хто не знаЇ, що означаЇ цей терм≥н на жаргон≥ автовласник≥в. ј означаЇ в≥н процес, з допомогою ¤кого зд≥йснюЇтьс¤ заведенн¤ двигуна автомоб≥л¤, в ¤кого с≥в акумул¤тор (ј Ѕ). « допомогою нетонких провод≥в з`Їднуютьс¤ одно≥менн≥ клеми ј Ѕ автомоб≥л¤, в ¤кого акумул¤тор с≥в з ј Ѕ автомоб≥л¤ "донора" ≥ двигун заводитьс¤. ѕерше. Ѕез проблем ви можете давати прикурити, ¤кщо у вас автомоб≥ль з карб`юраторним двигуном.  омп`ютера нема, тому н≥чого не згорить јле перш н≥ж розпочнете, перев≥рте, чому саме с≥ла ј Ѕ в того, кому збираЇтесь допомогати. ћожливо, у нього сталось замиканн¤ проводки на масу ≥ ви, добра душа, так ще й соб≥ електрон≥ку запорете. якщо ж усе з проводкою б≥долахи в пор¤дку - вперед. ћожна св≥й двигун запустити ≥ додати оберт≥в. ƒруге. якщо у вас ≥нжекторний двигун, теж можна. јле зупин≥ть двигун свого авто, в≥д`Їднайте клеми з власноњ ј Ѕ ≥ тод≥ можна прикурювати. якщо цього не зробити, ви ризикуЇте попалити м≥зки вашого двигуна, цебто, його контролер
„и можна залишати запаркований автомоб≥ль т≥льки на передач≥,
не використовуючи ручне гальмо?
Ќе говоритиму про зиму, бо мороз накладаЇ своњ вимоги до паркуванн¤ автомоб≥л≥в, про це п≥зн≥ше, а говоритиму про теплу пору року. ѕаркуючи св≥й автомоб≥ль ≥ залишаючи його без догл¤ду, потр≥бно вжити ус≥х заход≥в, щоб уникнути його самов≥льного руху. ” випадку автомоб≥л¤ з ј ѕѕ Ї спец≥альне парковочне положенн¤ ручки приводу  ѕѕ - тут усе просто. якщо ж ваше авто обладнане – ѕѕ, потр≥бно: - повернути кермо на один оберт в б≥к (краще так, щоб в раз≥ скочуванн¤ автомоб≥л¤ в≥н вперс¤ в ¤кусь нерухому перешкоду) ≥ заблокувати його штатною системою блокуванн¤ керма (сл≥д також врахувати, що при на¤вност≥ г≥дроп≥дсилювача рульового механ≥зму крутити кермо, сто¤чи на м≥сц≥, не бажано); - ув≥мкнути першу передачу; - зат¤гнути ручне зальмо. ƒехто вважаЇ, що використовувати ручне гальмо - зайва пересторога. Ќасправд≥ так не Ї. ѕо-перше, передача не забезпечуЇ над≥йного утримуванн¤ автомоб≥л¤, по-друге, вона може вискочити, по-третЇ (це трапл¤Їтьс¤ не так часто, але достатньо одного разу) Ї ≥мов≥рн≥сть, що реле стартера може вийти з ладу, замкнути, стартер ув≥мкнетьс¤ ≥ автомоб≥ль на передач≥ поњде вперед. ÷е не раз трапл¤лось, ¤кою неймов≥рною така можлив≥сть не видавалась би. ќсобливо до ц≥Їњ хвороби схильн≥ передньоприв≥дн≥ автомоб≥л≥ ¬ј«. “ому в≥зьм≥ть за правило - колеса, передача, ручник. «в≥сно, що ручник маЇ бути справний ≥ над≥йно утримувати автомоб≥ль на м≥сц≥. ¬≥дрегулювати його справа не складна, лише треба пам`¤тати, що тросик приводу з часом дещо розт¤гуЇтьс¤, та ≥ колодки гальм≥вн≥ зношуютьс¤ - його треба регул¤рно п≥дт¤гувати.
як≥ правильн≥ д≥њ вод≥¤ п≥д час буксируванн¤?
ѕо-перше, потр≥бно виконати ѕƒ– - ув≥мкнути на автомоб≥л≥, ¤кий буксируЇ, габарити ≥ ближнЇ св≥тло, а на тому що буксируЇтьс¤ авар≥йну сигнал≥зац≥ю. якщо, зв≥сно, в поломаного авто немаЇ проблем з електрикою. ƒал≥, при буксируванн≥ треба обом вод≥¤м сл≥дкувати, щоб трос пост≥йно був нат¤гнутий. ќсобливо це стосуЇтьс¤ вод≥¤ заднього авто - вчасно легенько пригальмувати (але легенько ≥ завчасно!), наприклад, перед зупинкою, чи на спуску (! особливо). якщо все ж при зупинц≥ трос ослабне, рушати передньому вод≥Їв≥ потр≥бно дуже плавно, ≥накше можна чи трос об≥рвати, чи пошкодити кузов автомоб≥л≥в. ўе потр≥бно бути дуже уважним, бо ус≥л¤к≥ нервово невр≥вноважен≥ посп≥шайки, ¤ких на наших дорогах, на жаль, велика к≥льк≥сть, так ≥ норовл¤ть втиснутис¤ м≥ж вашими двома автомоб≥л¤ми. “акож попередньо обом вод≥¤м потр≥бно домовитись про ч≥тк≥ сигнали взаЇмод≥њ. Ќу ≥ уважн≥сть ≥ ще раз уважн≥сть!
як правильно заводити двигун, штовхаючи, чи буксируючи автомоб≥ль?
Ѕувають ситуац≥њ, коли ј Ѕ "с≥ла", а двигун завести треба вже. јле до р≥зних автомоб≥л≥в потр≥бен р≥зний п≥дх≥д. ™ досить простий спос≥б завести двигун - потр≥бно вз¤ти автомоб≥ль на буксир, чи просто штовхнути його вручну ≥ на ходу ув≥мкнути передачу. јле! якщо у вас авто з ј ѕѕ, чи з нейтрал≥затором вихлопних газ≥в, тобто катал≥затором - про такий спос≥б забудьте. Ќа¤вн≥сть ј ѕѕ не парадбачаЇ такого заведенн¤ двигуна, а при на¤вност≥ катал≥затора ви його, скор≥ш за все, просто виведете з ладу, бо пальне, що не встигне згор≥ти в цил≥ндрах, потрапить в нього ≥ там догоратиме. ÷е смерь нейтрал≥затора, а з огл¤ду на його ц≥ну, ¤ка в де¤ких машинах перевищуЇ 1000 долар≥в, - це надто витратний спос≥б. якщо ж у вас автомоб≥ль з – ѕѕ ≥ без катал≥затора - можете спробувати. ѕотр≥бно ув≥мкнути запалюванн¤, вод≥Їв≥ натиснути педаль зчепленн¤, ув≥мкнути другу передачу, роз≥гнати автомоб≥ль буксируючи його ≥ншим, чи попросивши когось попрацювати кон¤чкою ≥ плавно в≥дпустити зчепленн¤. якщо ≥з двигуном у вас усе в пор¤дку, в≥н заведетьс¤.
ўось слабо св≥т¤ть фари - може варта поставити 100-ватн≥ лампи?
“акий п≥дх≥д видаЇтьс¤ лог≥чним. јле так т≥льки видаЇтьс¤. ѕо-перше, Ї «акон ”крањни - ѕравила ƒорожнього –уху. ≤ в них ч≥тко зазначено, що потужн≥сть ламп головного св≥тла повинн¤ становити: 55/60¬т (ближнЇ/дальнЇ) дл¤ звичайних чи галогенових ≥ 35 ¬т дл¤ ксенонових ламп. ÷е означаЇ, що встановлюючи потужн≥ш≥ лампи ви порушуЇте ѕƒ–. ≤ ¤кщо в темний час доби хтось у вас вр≥жетьс¤, мотивуючи, що ви його засл≥пили, а перев≥рка вашого авто ви¤вить оц≥ потужн≥ш≥ лампи - ви будете винн≥ в ƒ“ѕ однозначно. ѕо-друге, не вс¤ енерг≥¤ електричного струму в ламп≥ перетворюЇтьс¤ на св≥тлову. «начна њњ частина перетворитьс¤ в теплову. ≤ при зб≥льшенн¤ потужност≥ практично вдв≥ч≥ ≥ тепла вид≥литьс¤ б≥льше приблизно вдв≥ч≥. ј фара на це не розрахована. Ќасл≥док - знищен≥ в≥дбивач≥, оплавлен≥ пластмасов≥ елементи конструкц≥њ. ѕо-третЇ, за законами ф≥зики ѕот≥жн≥сть це добуток напруги ≥ струму. “обто, при незм≥нн≥й напруз≥, 12¬, встановленн¤ в два рази потужн≥шоњ лампи призведе до зростанн¤ струму теж вдв≥ч≥ - зам≥сть, приблизно, 5ј - 10! Ќасл≥док - п≥двищене навантаженн¤ на генератор, спалена проводка... “ак ≥ до пожеж≥ п≥в кроку. ѕо-четверте, лампа б≥льшоњ потужност≥ маЇ сп≥раль б≥льшого розм≥ру. ÷¤ сп≥раль не пом≥щатиметьс¤ в фокусну область фари. Ќасл≥док - корисне випом≥нюванн¤ зросте незначно, не зросте взагал≥, або й зменшитьс¤, а от паразитне розс≥¤нн¤ зросте суттЇво. ј це призводить до засл≥пленн¤ зустр≥чних вод≥њв ≥ п≥двищуЇ ≥мов≥рн≥сть ƒ“ѕ. ўо ж робити в таких випадках, коли св≥тла не вистарчаЇ? “реба мати на уваз≥, що сп≥рал≥ ламп, особливо при активному використанн≥, вигорають, через що св≥тлов≥ддача њх зменшуЇтьс¤. як правило, це стаЇ пом≥тним п≥сл¤ року експлуатац≥њ. “ому м≥н¤ти лампи раз в р≥к можна вз¤ти соб≥ за правило. “акож, останн≥м часом по¤вилось багато ламп з п≥двищеною св≥тлов≥ддачею. ÷е дос¤гаЇтьс¤ зм≥ною так званоњ температури кольору (рос. - цветовой температуры). як в≥домо, кольорова температура сон¤чного випром≥нюванн¤ становить приблизно 6000 .  сенонов≥ лампи мають таку температуру, сп≥ральн≥ галогенки наближаютьс¤ тепер до цього значенн¤. “ому, щоб покращити осв≥тленн¤ шл¤ху перед своњм авто, можна ставити саме так≥ лампочки. Ќаприклад, Osram SilverStar +50%, чи под≥бн≥. јле в будь-¤кому раз≥ це повинн≥ бути ф≥рмов≥ лампочки, в≥домих виробник≥в (ќсрам, ‘≥л≥пс тощо), а не китайсько-корейськ≥ вироби NoName. Ќу ≥ потужн≥сть т≥льки 55/60¬т! ѕоруч з "правильними" лампами основних фар дуже пом≥чним Ї встановленн¤ додаткових фар ближнього св≥тла, в ¤кост≥ ¤ких можна використати протитуманки. ¬они теж мають бути ф≥рмовими, ≥ мати максимально можлив≥ розм≥ри. Ѕо чим б≥льша фара, тим краще вона св≥тить, ¤кщо мова йде, зв≥сно, про дзеркальну оптику. ≈ непоган≥ протитуманки Wesem польського виробництва, хоча в них трохи надм≥рне, ¤к на мене, паразитне розс≥юванн¤. ™ добр≥ протитуманки ќсвар, рос≥йськ≥. ј от "западати" на м≥кроскоп≥чн≥ китайськ≥ л≥нзован≥ забавки не варта, баце д≥йсно х≥ба що забавки - св≥т¤ть вони н≥кудишньо. “реба правильно встановити додатков≥ фари. якщо ви њх плануЇте використовувати в ¤кост≥ протитуманок, то њх треба розм≥щувати ¤комога нижче (десь п≥д бампером) ≥ на в≥дстан≥ сантиметр≥в 40 в≥д крањв автомоб≥л¤. якщо основне використанн¤ заплановано ¤к додаткове ближнЇ св≥тло, то можна поставити ≥ ближче до крањв, та ще й трошки розвернути назовн≥, щоб краще осв≥тлювати обочину. јле в будь-¤кому раз≥ њх треба дуже точно в≥дрегулювати, щоб не сл≥пити зустр≥чних вод≥њв, враховуючи, що при завантаженн¤ заднього сид≥нн¤ ≥ багажника машина прос≥даЇ назад ≥ фари св≥т¤ть вище. Ќу ≥ потужн≥сть ламп в протитуманках теж не може перевищувати 55¬т.
92-й чи 95-й - ¤кий бензин краще заливати?
«авод виробник двигуна завжди точно вказуЇ, на ¤кий бензин конкретно цей двигун розрахований. ÷е залежить в≥д ступеню стиску - чим в≥н б≥льший, тим б≥льш високооктановий бензин потр≥бен. ≤накше буде детонац≥¤, а це не що ≥нше, ¤к вибухове згоранн¤ горючоњ сум≥ш≥, ¤ке руйнуЇ двигун, цього допускати не можна. јле треба ≥ враховувати специф≥ку т≥Їњ держави, в ¤к≥й ми живемо. Ќечесн≥ методи отриманн¤ прибутку в б≥знес≥, на жаль, дуже поширен≥, а ман≥пул¤ц≥њ з нафтопродуктами дають не прибутки, а надприбутки. Ѕензин з вищим октановим числом (вищою "оп≥рн≥стю" до самозайманн¤ при зб≥льшенн≥ тиску), виготовлений за правильною технолог≥Їю, досить дорогий. ƒешевше п≥дн¤ти його октанове число, просто додаючи певн≥ присадки. –ан≥ше використовували добре в≥дому присадку - тетраетил свинцю. ѕравда, тепер уже етилований бензин р≥дк≥сть - дл¤ автомоб≥л≥в з л¤мбда-зондами ≥ катал≥заторами в≥н дуже шк≥дливий. “ому тепер добавл¤ють р≥зн≥ сполуки на основ≥ зал≥за. јле це теж не минаЇ даром - ¤кщо таких присадок забагато, дуже швидко "помирають" св≥чки. ѕро на¤вн≥сть таких присадок можна судити по червоному нашаруванню на електродах св≥чок. “ому, ¤кщо двигун може працювати на 92-у бензин≥, краще заливати 92-й - менше шкоди.
„и можна в звичайн≥ фари поставити ксенонов≥ лампи?
—в≥тла головних фар не може бути замало, тому природньо, що власники автомоб≥л≥в, ¤ким доводитьс¤ часто њздити вноч≥, не раз задумуютьс¤ над зб≥льшенн¤ св≥тлов≥ддач≥ фар свого авто. ¬ останн≥ роки (¤кщо точно, то починаючи з 1992 року) розвиток високих технолог≥й спричинив по¤ву ламп нового типу - так званих "ксенонових". ¬≥др≥зн¤ютьс¤ вони в≥д звичайних ламп в≥дсутн≥стю вольфрамовоњ сп≥рал≥ - джерелом св≥тла в них Ї дуга, ¤ка горить м≥ж електродами в середовищ≥ ≥нертного газу. —аме через це ≥ кол≥р у них такий, ¤к ≥ в дуги електрозварки - н≥би трошки голубуватий. ≤ хоч потужн≥сть ксенонових ламп всього 35 ¬т, св≥тлов≥ддача у них значно вища, н≥ж у галогенових, сп≥ральних - раза в два. «в≥сно, Ї своЇ але. ¬ даному випадку це ц≥на - нормальна ксенонова оптика коштуватиме не менше 1000 долар≥в. “а ≥ не на вс≥ модел≥ автомоб≥л≥в вона випускаЇтьс¤. Ќу та "дикий" ринок - це таки ринок. ќдразу в≥дреагували корейц≥, випустивши ксенонов≥ лампи з цоколем H4 та H7, ¤к≥ теоретично можна використовувати в звичайних фарах. Ќу ≥ своњ ж блоки запалюванн¤ (бо напруга запалюванн¤ ксеноновоњ лампи сотн≥ вольт, напруга робоча в окол≥ 80-ти). ≤ весь цей комплект коштуватиме в≥д 350 уо за комплект ближнього св≥тла ≥ в≥д 500 уо за б≥ксенонов≥ лампи (ближнЇ/дальнЇ). ѕравда, сол≥дн≥ ф≥рми таких ламп не випускають, а лише корейц≥. —права в тому, що звичайн≥ фари не пристосован≥ дл¤ використанн¤ в них ксенонових ламп. «в≥сно, де¤ке покращенн¤ буде, але воно не в≥дпов≥датиме матер≥альним затратам. “ому або ставити справжн≥ ксенонов≥ фари, або в≥дмовитись взагал≥ в≥д ксеноновоњ оптики, а використовувати галогенки з п≥двищеною св≥тлов≥ддачею, про що ¤ уже згадував. ’≥ба що дл¤ вас понти дорожче грошей ўе би, у¤в≥ть соб≥ круть - ≥ржавий ¬ј«-2101 з ксеноном
як≥ диски дл¤ кол≥с краще використовувати? –ад¤ть поставити титанов≥...
„есно кажучи, ¤ нав≥ть не знаю, зв≥дки п≥шли ц≥ байки про "титанов≥" диски. Ќу, не ≥снуЇ таких в природ≥, але ск≥льки гаражних байкар≥в упевнено рад¤ть: "—тав титанов≥! ” мене ¤к раз Ї комплект - дешево в≥ддам!". ўоб покласти край непорозум≥нн¤м, коротко розкажу про диски. ѓх можна под≥лити на три типи. 1. Ўтампован≥. ÷е стальн≥ диски, найб≥льш поширен≥. ѕозитивн≥ сторони: - низька ц≥на; - при сильному удар≥ мнутьс¤, забираючи на себе частину руйн≥вноњ енерг≥њ; - п≥ддаютьс¤ рихтуванню п≥сл¤ деформац≥њ. Ќегативн≥: - важк≥; - стальн≥, тому при пошкодженн≥ емалевого покритт¤ ≥ржав≥ють; - г≥рше "тримають" балансуванн¤. як б`юджетний вар≥ант ц≥лком прийн¤тн≥. Ќа них теж можна њздити на високих швидкост¤х, особливо, ¤кщо використовувати диски ≥менитих виробник≥в, наприклад KFZ. 2. Ћит≥ диски. ÷≥ диски в≥дливаютьс¤ з≥ сплав≥в алюм≥н≥ю або магн≥ю (останн≥ не дуже поширен≥ через слабку ст≥йк≥сть до ≥ржав≥нн¤). ѕозитивн≥ сторони: - на 15-30% легш≥ за штампован≥ стальн≥, що позитивно в≥дбиваЇтьс¤ на керованост≥ авто (зменшуЇтьс¤ неп≥дресорена маса - а це менш≥ навантаженн¤ на п≥дв≥ску); - краще тримають балансуванн¤, бо при ударах майже не зминаютьс¤; - забезпечують краще охолодженн¤ гальм≥вних систем (в б≥льшост≥ випадк≥в); - кращий зовн≥шн≥й вигл¤д. Ќегативн≥: - при ударах вони не зминаютьс¤, але при дуже сильному удар≥ можуть розколотис¤, а це вже дуже небезпечно; - хоч з одного боку через зменшенн¤ неп≥дресореноњ маси навантаженн¤ на п≥дв≥ску будуть меншими, але ≥ вс¤ енерг≥¤ удар≥в без поглинанн¤ буде передаватис¤ на шини та детал≥ п≥дв≥ски, через що ≥ шини можуть скор≥ше, н≥ж при використанн≥ штампованих стальних знищитись. якщо в автомоб≥л≥ дл¤ вас головне саме зовн≥шн≥й вигл¤д, то лит≥ диски н≥би створен≥ дл¤ вас. 3.  ован≥ диски. як ≥ попередн≥, вони виготовл¤ютьс¤ з≥ сплав≥в алюм≥н≥ю ≥ магн≥ю, але шл¤хом гар¤чого штампуванн¤ з наступною термо- та механ≥чною обробкою. ÷≥ диски ще легш≥, в 1,5-2 рази в пор≥вн¤нн≥ з≥ стальними штампованими, але ≥ ц≥на њх суттЇво вища. ¬они дуже м≥цн≥, при ударах не мнутьс¤ ≥ не розколюютьс¤. јле ≥ удари через них на п≥дв≥ску приход¤ть ще жорстк≥ш≥. «астосуванн¤ - ¤кщо потр≥бна найкраща можлива керован≥сть автомоб≥л¤. ÷е саме кован≥ диски використовують на рал≥йних трасах спортсмени. ѕ≥дбираючи диски на св≥й автомод≥ль, не забувайте про важлив≥ параметри. 1. Ўирина ободу. ѕодаЇтьс¤ в дюймах, перша цифра в маркуванн≥ диска. «алежить в≥д ширини шин, ¤к≥ ви використовуЇте. 2. ѕосадочний д≥аметр. “еж в дюймах. ≤ теж залежить п≥д посадочного отвору шин - 13, 14, 15 ≥ т.д. дюйм≥в. 3. ¬ил≥т (≈“). ÷е наск≥льки диск буде стирчати назовн≥ з кол≥сних н≥ш (арок) автомоб≥л¤. Ќаприклад, штатний ≈“ дл¤ ¬ј«-2108/09 40мм, дл¤ ¬ј«-класики - 29. —тавити диски з ≥ншим ≈“ можна, але бажано в межах +/- 10мм, ≥накше зб≥льшитьс¤ навантаженн¤ на ступичн≥ п≥дшипники, що може привести до њх надм≥рного зносу. ќсь приклад маркуванн¤ диска: 5Jx13CH, де 5 - ширина ободу, J - форма закрањни (саме так≥ зараз найпоширен≥ш≥), 13 - посадочний д≥аметр, CH - тип безпечного контура ободу. “акож треба враховувати д≥аметр отвору п≥д ступицю (центральний отв≥р диска), д≥аметри отвор≥в п≥д болти кр≥пленн¤ ≥ д≥аметр розм≥щенн¤ центр≥в цих отвор≥в. –езюме. Ѕ≥льш≥сть вод≥њв ц≥лком задов≥льн¤ть стальн≥ штампован≥ диски, любител≥в краси - лит≥, а екстремальноњ њзди - кован≥ диски.
як≥ декоративн≥ ковпаки на диски кол≥с краще ставити?
Ѕагато хто з вод≥њв, не маючи достатн≥х кошт≥в дл¤ придбанн¤ легкосплавних диск≥в, про ¤к≥ ¤ уже згадував, намагаЇтьс¤ все ж ¤кось прикрасити св≥й автомоб≥ль б`юджетними засобами. Ќу а вар≥ант≥в тут нема - лише декоративн≥ ковпаки. ѕроте, ¤кщо говорити про повнорозм≥рн≥ ковпаки, то вони мають певн≥ недол≥ки, досить суттЇв≥ на м≥й погл¤д. 1. ¬они можуть порушити балансуванн¤ кол≥с. 2. ¬они скор≥ш за все пог≥ршать охолодженн¤ гальм≥вних систем. як в≥домо, штампован≥ диски мають отвори, ¤к≥ виконують не ст≥льки декоративну функц≥ю, ск≥льки конкретну прикладну - це вентил¤ц≥йн≥ отвори. ј декоративн≥ ковпаки њх закриють. Ќасл≥док - перегр≥в гальм, зниженн¤ ефективност≥ спов≥льненн¤ автомоб≥л¤.  р≥м повнорозм≥рних Ї на багато автомоб≥л≥в п≥врозм≥рн≥ ковпаки. ¬она закривають лише середину кол≥сного диска, там, де знаход¤тьс¤ болти кр≥пленн¤. ќсь так≥ ¤ би ≥ радив ставити.  р≥м декоративноњ фонкц≥њ вони ще й захищають болти ≥ стипичн≥ гайки в≥д гр¤зюки.

Copyright © 2007-2008 јнтон Ѕобру

Ћ≥тературна скарбниц¤ митц¤ —айт –≥вненського клубу любител≥в ¬артбурга —айт посв¤щен автомобил¤м Barkas